28 oktober 2007

Kermit the Croc

Ik heb een bijnaam: Kermit. Vrijdagmiddag hoorde ik hem uit de mond van een collega. De naam heb ik te danken aan mijn beginperiode waarbij ik met mijn felgroene Crocs door het pand slenterde. Heerlijke dingen om op te lopen, behalve in de winter, want dan maken de gaatjes de voeten iets te luchtig.
Toch geloof ik dat ik best trots mag zijn op de bijnaam Kermit. Kermit is niet een slechte verslaggever. Hij doet zijn werk goed in Sesamstraat en in de Muppet Show. Kermit is overigens ook een goed acteur. Dat bewijst hij in films als Muppet Christmas Carol en Muppets of the Caribbean.
Ik vertelde het verhaal. 'Ha', lachte Inge. 'Dat is een goeie: Kermit The Croc.' Dat vind ik ook een goeie. Vandaar perfectioneer ik mijn eigen bijnaam tot Kermit The Croc. Kikkers veranderen niet alleen in prinsen, maar ook in krokodillen.
Trouwens, wist je dat er sinds kort een nieuwe Croc op de markt is: de Mammoth. Het schoeisel is net in Nederland op de markt. Ik wil de felrode: dan laat ik mijn collega's wel een nieuwe bijnaam voor in de wintermaanden verzinnen...

Geen opmerkingen: