12 oktober 2007

De wereld herhaalt door

Het lijkt nog het meeste op masturberen op tv. In het begin vond ik De Wereld Draait Door best een leuk programma. De constructie met Mathijs van Nieuwkerk en een site-kick was best leuk en leverde soms grappige situaties op. Maar als ik dan het programma vanavond bekijk met Arjan Ederveen en Joep van Deudekom met zijn maatje Rob Urgert, dan slaat mij het gevoel naar de keel dat ik naar een herhaling zit te kijken. Terwijl het gewoon live is. De gasten zijn het afgelopen jaar zeker één keer langsgeweest. Ze spraken toen ook over de nieuwe dvd van creatief met kurk (nu tweede deel) en een nieuw televisieprogramma (toen Vara nu Net5 en een andere naam) Om te zwijgen over Rutger Hauer of Rene Froger. Gasten die bijna wekelijks aan tafel zitten.
Zeker, televisie is een moeilijk vak en Nederland is een klein land. Het is verdomd lastig om dagelijks een praatprogramma te maken met veel gasten en actualiteit. Toch geloof ik dat het mogelijk is om een leuk programma te verzorgen, zonder in de herhaling te vervallen. Er gebeurt veel meer en zo'n zestigkoppige redactie moet zeker wat creatiever kunnen zijn. Originaliteit verdwijnt en de herhaling viert welig hoogtij. Het is niet de wereld draait door, maar de wereld herhaalt door.

Geen opmerkingen: