07 februari 2008

Bertjes knuffelkamer

Een droevig verhaal, was het. De vrijwilligers van kinderboerderij de Stek in Almere hadden met veel enthousiasme en energie een kerstmarkt georganiseerd. Van de opbrengst zou een grote knuffelschuur worden gebouwd, waar varkentje Bert een eigen knuffelkamer zou krijgen.
Ik was al verbaasd hoe het kleine kunekune-varkentje zich onder een slechts een klein afdakje kon schuilen tegen wind en regen. Het dier leek er niet ongelukkig van te zijn, maar als mens vind ik dit zielig. Dierenleed is meer mensenleed, dan dierenleed.
De plannen werden flink gedwarsboomd doordat er in december liefst twee keer werd ingebroken en de dieven ondermeer met het geld voor Bertjes onderkomen vandoor gingen. Hoe dit leed nu opgelost kon worden, wist niemand. Het wachten was op een gulle gever.
Vandaag bij het hardlopen begon mijn hart nog sneller te kloppen, want ik zag bij de Stek een heuse knuffelschuur. Groot genoeg om het varkentje van een riante kamer voor zichzelf te geven. Bovendien las ik op de website van de Stek dat er heuse plannen zijn met een caviadorp.
Gefeliciteerd Bertje.

Geen opmerkingen: