08 februari 2008

Of je stopt de stekker erin

Hij had de printer geinstalleerd en vroeg of ik iets uit wilde printen. Er gebeurde niets. 'Heb je stekker er wel in?' vroeg ik de stagiair ICT. Hij knikte overtuigd. Ik keek nog eens naar het ding, maar zag niet de gebruikelijke lichtjes branden. Ik boog over het apparaat en zag dat het kabeltje voor de stroom los lag.
'Of je stopt de stekker erin.' Ik zei het even parmantig als de dochter destijds bij de IBM-reclame. Vader kocht een heuse Personal Computer, was in de weer met ettelijke draadjes, drukte op de knop en er gebeurde niks. De dochter hield eigenzinnig de stekker in de hand omhoog en zei erbij 'Of je stopt de stekker erin'.
De stagiair kende de reclame niet. Hoe snel iets moderns alweer achterhaald is. Ik word oud, dacht ik.

Geen opmerkingen: