22 februari 2008

Groot bed

Drie loodzware pakketten. Dat was het bed Hemnes van Doris. Felgele stickers waarschuwden dat het bed uit drie delen bestond. Eén doos kon ik niet alleen optillen. 'Moet ik even helpen?' Een vriendelijke vrouw bood me aan om de vierkante doos op mijn kar te schuiven.
Een heel karwei om het spul thuis te krijgen achterin ons kleine autootje. Toen ik thuis de dozen uitpakte om ze boven op Doris' kamer te stallen, besloot ik direct het ding in elkaar te schroeven. De drie pakketten bestond uit heel veel onderdelen, met schroefjes erbij zeker enige honderden. Gelukkig hielp de gebruiksaanwijzing mij goed bij het in elkaar zetten.
Een kleine middag werk, heeft het mij gekost en het bed ziet er schattig uit. Best confronterend dat het meisje haar ledikant is ontgroeid. De verhaaltjes kunnen nu lekker op bed worden voorgelezen. Voor de zekerheid ligt het oude matras uit haar ledikant naast het bed. Als ze eruit valt dan landt ze zacht.

Geen opmerkingen: