14 februari 2008

Hoogwater

Een enveloppe met erop de hoofdletters van een grote firma. Een sticker plakte over het raampje van het enveloppe. Ook hier plakte even overtuigend het logo van een grote bouwgroep. En dat op de dag van de liefde...
Ik maakte de enveloppe snel open en ontdekte tot mijn vreugde dat er twee Hoogwaters inlagen. Hoogwater is het literaire tijdschrift van het NNP, mijn oude studievereniging van Nederlands.
Dat ik twee exemplaren van het blad kreeg toegestuurd, had te maken met het gedicht dat ik speciaal voor dit blad schreef. Het gedicht 'Twintig' staat er mooi in afgedrukt. Even voelde ik weer de trots van weleer, die mij vervulde bij het zien van mijn eigen gedicht, afgedrukt op het papier. Ik heb menig verhaal geschreven in de krant, maar daar voelde ik mij beduidend minder trots op, dan op dit gedicht.
Ik bladerde gelijk door het tijdschrift en ik was heel blij. Blij te zien dat de hedendaagse student nog prachtige verhalen schrijft en mooie gedichten dicht. Ik was daarnaast vooral blij te zien dat er nog altijd studenten zijn die mooie blaadjes maken. Dergelijke initiatieven koester ik.
Ze gaan zelfs nog een stapje verder dan toen ik studeerde: ze hebben een prachtige website waar een pdf van het tijdschrift Hoogwater binnenkort verschijnt. Met mijn gedicht.

Geen opmerkingen: