04 april 2008

Dwaas prijzencircus

Wat de Dwaze Dagen zijn bij de Bijenkorf, dat zou het Prijzencircus moeten zijn bij de V&D. Alleen is het bij de V&D beduidend rustiger dan bij de concurrent van twee heren. Ik vrees het ergste. Toen ik net in Almelo woonde was daar nog een V&D, toen ik daar nauwelijks drie jaar later met vrouw en kind vertrok, was er geen V&D meer. Hoe zou het in Almere vergaan met de V&D?
Gisteravond liep ik al even door het warenhuis en ik ervoer het als druk. Tenminste, drukker dan ik gewend ben. Normaal loopt er in het warenhuis van Almere niet veel en nu liep er iets meer. Ik aarzelde toen ik een kilo espressobonen in de aanbieding zag liggen. Een lange rij wachtte voor de kassa en ik vreesde fileleed.
Vandaag stond er eenzelfde rij en toch nam ik drie pakken mee. Voor twintig euro, een aanbieding. Ze zijn normaal 8,95 euro en nu voor 7 euro. Bij drie pakken mag je nog een extra euro in je zak houden.
Het verklaart ook gelijk het verschil tussen V&D en de Bijenkorf. Het laatste warenhuis stunt heus met de prijs, terwijl de twee heren zich gedeisd houden. Daarom scoort de Bijenkorf een recordomzet in die drie dagen, terwijl haar concurrent op grote afstand blijft met het prijzencircus.
Ik ben benieuwd wanneer de V&D in Almere dichtgaat.

Geen opmerkingen: