23 april 2008

Spontaan

De knoppen had ik wel gezien afgelopen weekend. Maar toen ik vanmiddag na mijn werk nog even van de zon genoot achterin de tuin, zag ik ineens dat de bladeren van mijn Ginko Biloba uitkwamen.
Scheutig groen sproot uit de magere takken. Ineens was het voorjaar voor mijn lievelingsboom. Alsof de winter opeens voorbij was.
Ik vroeg mij even af, waar deze snelle groei toch ineens vandaan kwam. Ik realiseerde me even snel als de vraag in mij opborrelde, dat ik een paar dagen geleden water uit de zandbak schepte. Het overtollige vocht goot ik in de tuin bij mijn boompje. Bij het ontmantelen van het aquarium gisteren kreeg het regenwater dat zich daarin had verzameld, ook een plekje bij mijn Ginko'tje.
Of het een met het ander te maken heeft, weet ik niet.

Geen opmerkingen: