28 april 2011

Minder sitebezoek bij mooi weer

Een lekker zonnetje en de korte broek zijn minder voor het websitebezoek. Bij mooi weer laat de websitebezoeker het afweten.

Ik verbaasde mij over het geringe bezoek aan mijn blog afgelopen paasweekend. Het aantal bezoeken lag bijna een kwart lager dan in een regulier weekend. Het hele paasweekend hield dit aan. Ik vond het vreemd omdat ik best boeiende content had aangeboden.

Het antwoord zag ik vanmiddag in de mail van Karel Geenen. Loopt uw websitebezoek ook zo terug bij mooi weer, schreef hij. Inderdaad, het weer was afgelopen weekend prachtig. Vandaar dat ik het met veel minder bezoek moest doen. Bij een lekker zonnetje kruipen mensen niet achter de pc om blogjes te lezen.

Wellicht viel mij dit niet zo op omdat ik via mijn mobiel helemaal niet zo in de gaten had dat het rustig was. Op twitter werd er vrolijk gekakeld over de paashaas en later over de barbecue.

Mijn blog had dan ook mobiel niet zo te klagen. Vooral de desktop-gebruikers lieten het massaal afweten. Misschien helpt het dus om je bij mooi weer nog meer op de mobiele gebruikers te richten. Dit kan bijvoorbeeld door meer over uitstapjes te schrijven. En de barbecue natuurlijk.

Geen opmerkingen: