02 april 2011

Terug met 18,7 kilo boeken

De oogst van de boekverkoop van de bibliotheek: 18,7 kilo

Vandaag en morgen is het de vertrouwde boekverkoop van de bibliotheek in Almere. Dit keer was de ruimte minder groot dan de vorige keer. Ook leek de keuze minder groot. De nadruk lag op kinderboeken, thrillers en chicklit (van streekromans tot aan shopboeken).

Ondanks dat, vond ik genoeg van mijn gading. Veel aanvullingen op de verzameling. Zo kon ik de reeks Taal in stad en land aanvullen met het Venloos en Noord-Hollands. Vond ik wat proza van Vroman en Yasmine Allas. Net als essaybundels van Annie Romein-Verschoor en een onderzoek naar postmoderne poëzie in Nederland en Vlaanderen van Thomas Vaessens.

Tijdschriften
Best de moeite waard. De leukste vondsten zijn wel de tijdschriften. Ik trof 4 nummers van Webdesign aan, een jaargang van het literaire tijdschrift De tweede ronde en 5 nummers van het Tijdschrift voor Marketing. De jaargang Op de rails en het jaarboek Spoorwegen 2005 is dan een leuk extraatje.

De loodzware tas met boeken gaat op de weegschaal

Voor Doris ook een paar leuke boeken gevonden. Zo kan ze volgend schooljaar een goed begin maken met lezen. De vondst van Carry Slees Wiebelbiebeltanden was wel een schok. We hebben heel lang naar dit boekje uit de reeks Kinderen van de Grote Beer gezocht. Tenslotte kochten we het maar via marktplaats. Plotseling lag het daar vandaag. Het lijkt vaak zo te zijn als je iets niet meer zoekt, het overal ligt.

Loodzware tas
Na de lunch – een overheerlijk patatje van de patatkraam op de Almeerse markt – sleepte ik de loodzware tas weer mee naar de fietsen. Thuisgekomen was het eerste wat ik deed: de boeken wegen. Het resultaat was verbazingwekkend: 18,7 kilo aan boeken.

18,7 kilo aan boeken

Waar een weegschaal wel niet goed voor is.

Geen opmerkingen: