19 april 2011

Op zoek naar twitterende vuilnisman in Almere

image

Prachtig nieuws: de gemeente Almere biedt een twitterdienst voor het ophaalschema van het huisvuil. De Almeerse vuilnisman verstuurt keurig een dag voor het afhalen een tweet naar de bewoners van een wijk welke afvalbak ze de volgende dag buiten mogen zetten. Mensen die meer van mailen houden, kunnen desgevraagd een mailtje ontvangen.

Het nieuws ging als een lopend vuurtje en bereikte zelfs radiozenders als radio 538. Ook op twitter kreeg het flink wat publiciteit. Kortom, de echt snelle internetter reageert direct op zulk nieuws. Zeker als je dan ook nog Almeerder bent, kan het geluk niet op. Daarom wilde ik vanavond mij direct abonneren op deze schitterende service van de gemeente Almere.

Het geluk werd snel gedempt. Ik kon namelijk met geen mogelijkheid het nieuwsfeit zelf op de homepage van de gemeente ontdekken. Laat staan dat ik vind hoe ik mij op deze dienst kan abonneren. Een flinke zoektocht bracht mij wel bij het persbericht verstopt in de agenda. Het antwoord waarom het nog niet werkt, staat hier gelijk: wethouder Berdien Steunenberg moet deze dienst feestelijk openen.

Berdien Steunenberg komt hiervoor in beweging op donderdag 21 april. Om klokslag 11.00 uur zal ze bij de nieuwe bibliotheek het startsein geven. Een lintje, een druk op een grote knop, flink wat bobo’s erbij en natuurlijk de trotse ambtenaar die de dienst heeft uitgevonden.

Prachtig natuurlijk, maar daar heb ik als Almeerder helemaal niks aan. Donderdag ben ik tussen 11 uur en 11.30 uur gewoon aan het werk. Bovendien komt morgen mijn vuilnisman langs. En welke bak moet ik in vredesnaam buiten zetten!

Geen opmerkingen: