26 december 2011

Dagelijks bloggen

image

Elke dag bloggen. Kan dat? Zeker kan dat. Ik doe het al jaren. Ik begon op 4 oktober 2007 met het voornemen. Het begon met de blog: Je boeken of je leven. Vanaf die dag blog ik elke dag. Weliswaar was ik halverwege 2009 ietsje minder trouw. Sinds maart 2010 blog ik weer dagelijks. Soms zelfs meerdere keren per dag.

Er gaat (vrijwel) geen dag meer voorbij dat ik niet blog. Zelfs in de vakanties blog ik. Dat gebeurt via mijn mobieltje. Ik schrijf dan over mijn vakantiebelevenissen. Soms aangevuld met een recensie over een orgelconcert dat ik heb bezocht. Of een verhaal over een boek dat ik gelezen heb. Kortom, ik schrijf altijd over alles wat mij bezighoudt.

Sinds september 2010 heb ik ook een wolken- en gedichtenblog wolkenhemel.blogspot.com. Hier verschijnt dagelijks een foto van de hemel met een gedicht.

Ik leef dus ik blog, is mijn credo. Elke dag kies ik een moment uit voor het bloggen. Een vast moment. De ene keer lukt het mij amper om er iets uit te krijgen. De andere keer, schrijf ik met de snelheid van het licht. Ergernissen doen het goed. Net als leuke situaties of meningen over nieuws en politiek.

Ik merk wel dat sinds ik twitter het bloggen een andere plek heeft gekregen. Ik voel het bloggen meer en meer als een belasting. Als ik op een dag echt niet meer weet wat ik moet bloggen, dan moet er echt iets uitgeperst worden. Daarom speel ik al een tijdje met het idee iets anders te gaan doen met mijn blog. Maar wat? Ik ben er nog niet uit.

Tot ik laatst het voornemen las van #blogpraat van een groep bloggers. Zij willen juist vanaf 2012 elke dag gaan bloggen. Sommige zijn zelfs begonnen. Als dagelijks blogger kan ik nu niet achterblijven. Daarom stel ik mijn voornemen nog maar een jaartje uit…

Geen opmerkingen: