04 december 2011

Orgelmeditatie

Een paar weken geleden kreeg ik een prachtige uitdaging van @StevenGort. Hij vroeg of ik op een zondag een popmeditatie wilde samenstellen met orgelmuziek. Elke zondag twittert hij een popmeditatie met 10 nummers. Als een nummer is afgelopen komt een nieuwe tweet met een nieuw nummer. Tot ze alletien zijn afgedraaid.

Ik vond het een geweldige uitdaging. Ook omdat hij een bepaald beeld heeft van het orgel vanuit zijn opvoeding. Ik heb dezelfde opvoeding genoten en heb het geloof afgezworen. De orgelmuziek en psalmen heb ik vastgehouden. Ze roepen bij mij de oude emotie op van het verleden, het geloof.

Mensen te laten horen wat mij boeit en treft in orgelmuziek. Dat was de opdracht die ik mijzelf gaf. Het is een mooie orgelmeditatie geworden bestaande uit 10 boeiende orgelwerken. Ze combineren Sinterklaas met deze 2e adventszondag. Ik hoop dat de volgers van @StevenGort mochten kennismaken met mooie muziek. Muziek met een ziel.

En ik ben alweer bezig met de volgende meditatie. Ik ga zeker weten iets doen met de nieuwe cd van Spinvis die ik gisteren op pakjesavond ontving. Ter inspiratie het prachtige nummer Oostende.

Lees mijn gastblog op watnousociaal.nl

Geen opmerkingen: