17 juli 2012

Almere Vandaag verspreid in park

De krantenbezorger bezorgt de Almere Vandaag niet in de brievenbus, maar in het park.

De Almere Vandaag wordt al tijden niet meer bezorgd. In plaats van dat ik hem op mijn deurmat aantref, vind ik iedere dag een nieuw stapeltje in het Beatrixpark en in de bossages van het naastgelegen Den Uylpark. Elk plekje krijgt zo langzamerhand een nieuwe editie.

Lagen eertijds de verschillende versies keurig verstopt in de bosjes. Nu krijgen ze brutaal een plekje midden op het voetpad. Langs de kikkerpoel wordt de weg versperd door een verse Almere Vandaag. Geen krant bereikt de deur meer. Daarvoor in de plaats krijgen kikkers de kans tot het lezen van een nieuwe hoeveelheid dril. Of mogen de honden hun pootje lichten voor een schimmig bericht.

Adverteerders weten het nog niet, maar de Almere Vandaag boort een nieuwe doelgroep aan. De verregende exemplaren laten zien hoe snel een editie verdwijnt. Een oude krant vergeelt eerst, daarna treedt het verval snel in. Maar papier is geduldig, zeker als het onder een dikke laag plastic ligt. Dan gaat het niet zo snel als je zou willen.

Zo begint het park langzaam vol te raken van de luie bezorger. Het pak mag dan elke dag keurig in het park worden afgeleverd, de paden worden vol. De bezorger luier. Nog even en ik loop niet meer in het park, maar in een oude krantenbak. Nog even en ik hoef nooit meer te bellen dat mijn krant niet is bezorgd. Sterker nog: hij is bezorgd. Je moet gewoon even in het park kijken!

Voor elke adverteerder: je mag geheel vrijblijvend een offerte aanvragen om een mooie advertentie op deze website te plaatsen. Ik gooi de eenen en nullen niet nutteloos in het park. Bij mij zwerven ze heerlijk rond door de digitale wereld.

Geen opmerkingen: