14 juli 2012

Loops

image

Teuntje is loops. Ze loopt er al iets meer dan een week mee rond. Het begon met de pluim achter die elke dag ietsje groter werd. Daarna volgde de rest.

Vanaf dan: oppassen! Ik loop met de lijn kort door het park. Als ik dan op het eilandje aankom, lopen 2 grote Berner Senners ons tegemoet. Los. De baas achteraan. Ik vraag hem zijn honden bij zich te houden. ‘Deze is loops’, zeg ik erbij. Ik houdt de lijn van Teun omhoog.

Hij trekt de grote hond naar zich toe en mompelt. ‘Het is dat je het zo aardig vraagt, anders had ik het niet gedaan.’ Ik kijk nog even om, terwijl ik de diepe plas ontloop. ‘Bedankt hoor’, zeg ik. Ik knik er nog even met mijn hoofd bij en loop verder. De honden aan mijn zij.

De rest van de wandeling door het park vraag ik af of het cynisch was of dat hij het meende.

Geen opmerkingen: