01 juli 2012

Hulp bij het graven

image

Het werken in de tuin gaat onverminderd voort. Vandaag een border getrokken langs het voetpad en onze zijtuin. Hier kan dan binnenkort de rest van de schutting komen. Daarnaast de grond al wat geƫgaliseerd en veel wortels van de voormalige wildernis uit de aarde getrokken.

Achter lag nog een zandhoop in afwachting op een plaatsje in de zijtuin. Dat kon ik nu ook afgraven. Omdat ik merkte dat onze teckels dol zijn op graven, heb ik het stukje zand langs de schutting eveneens betegeld. Zo passen onze 3 afvalcontainers er.

image

Bij het scheppen kreeg ik de enthousiaste hulp van onze graver Saartje. Ze veegde met haar pootje over de schep heen en wist het zelfs tot een volwaardige graafbeweging te brengen. Zo had de veroorzaker van de gaten tussen schutting en tegels zich snel verraden.

image

Ondertussen buigen wij ons over het zijtuintje. De plannen worden steeds concreter. Vanavond zelfs een paar tuinboeken van zolder gehaald voor inspiratie. En wat ik zo snel zie: er is ontzettend veel mogelijk op een paar vierkante meter.

Geen opmerkingen: