11 juli 2012

Een uurtje later

Dan ga je een keer een uurtje later naar je werk. Een compleet andere wereld trekt aan je voorbij.

  • het is aanmerkelijk drukker op de weg als ik naar het station fiets
  • de trein is 2 keer zo lang
  • er zitten dubbel zoveel mensen in de trein
  • er zit dubbel zoveel leven in de mensen (bellen, praten)
  • bij de deuren wacht een flinke rij mensen
  • een grote massa reizigers verlaat het station
  • de rij auto’s bij het stoplicht is oneindig langer
  • er lopen veel meer mensen op straat
  • er is oneindig veel meer lawaai
  • het stinkt uitlaatgassen

Alle redenen waarom ik vroeg vertrek van huis. Niks mooier dan de rust van de ochtend. Het wakkerworden van de vogels en frisse lucht. Geef mij maar die wereld. Ik begin morgen gewoon weer op mijn tijd.

Geen opmerkingen: