17 april 2010

Verstoord wankel evenwicht

Het leidingwerk in de stacaravan vormde tot voor kort een wankel evenwicht. Dit evenwicht werd afgelopen winter verstoord door de vorst. Het begon met de douchekraan, deze lekte. Het water spoot eruit. We vernieuwden de kraan, maar er bleef veel water weglopen.

Onder de caravan

Ik keek onder de caravan en zag een enorm lek in een leiding. Het water spoot eruit. Zelfs het sluiten van de geiser verhinderde niet dat er water bleef weglopen. Een actiepunt voor later.
Geen water meer weg
Vandaag was ik toch in de buurt en ging weer verder met de leidingen. Ik haalde de leiding met het lek weg en sloot een andere leiding af. Tevreden merkte ik dat er nu echt geen water meer weg liep.

Aan de praat

Ik ging in de weer met de geiser, probeerde het ding aan de praat te krijgen. Het lukte met geen mogelijkheid. Ik liet even het koud water lopen, sloot de kraan weer en hoorde ineens water ergens vandaan spuiten.

Wc-kraantje

Het kraantje van de wc had het opgegeven. Het water spoot omhoog tot tegen het plafond. Het kraantje lekte al geruime tijd, heel zachtjes. Ik vond het niet de moeite om het te repareren. Maar het wankel evenwicht van weleer was helemaal verdwenen. Ook dit kraantje moest eraan geloven. Binnenkort ook dit weer repareren.

Waar zou de ellende ophouden?

Geen opmerkingen: