29 oktober 2010

Bouw Nationaal Historisch Museum gelukkig afgeblazen

De komst van het Nationaal Historisch Museum heb ik altijd met argusogen bekeken. In juni noemde ik het een 19e eeuws idee dat gedoemd is te mislukken. In het bericht stelde ik voor om een reizende tentoonstelling te starten in combinatie met veel online activiteiten.

Het lijkt er verdacht veel op dat staatssecretaris Halbe Zijlstra van Cultuur mijn artikel heeft gelezen om zijn bezuinigingsvoorstel te doen, want uitgerekend deze beslissing wordt ondersteund met het idee van de rondreizende tentoonstelling en online activiteiten.

De directeur is verdrietig vanwege de beslissing, maar ik vind het een briljant idee. Wel hoop ik dat de staatssecretaris en vooral de museumdirecteur ook de andere punten die ik in het artikel van juni noem zal inzetten om van het Nationaal Historisch Museum een succes te maken.

Lees het artikel Hopelijk strand Nationaal Historisch Museum »

Geen opmerkingen: