26 augustus 2012

Beschermfolie touchscreen

Met beschermfolie voor je touchscreen bescherm je een smartphone tegen krassen.

Ik keek al een paar dagen langs de 2 dutsen op het touchscreen van mijn mobieltje. Puntig wezen ze beide omhoog. De schade aan mijn telefoon kwam omdat hij precies met het scherm naar beneden viel. Pats in het grind bij het kunstwerk van Daniƫl Libeskind.

Ik keek snel naar de schade. Het leek beperkt te zijn tot het beschermfolie dat voor mijn scherm geplakt zit. Het had zijn dienst bewezen, maar was nu onbruikbaar. Het beperkte vooral het lezen op het scherm. Ook kon je op de plekjes waar de dutsen zaten niet goed het scherm aanraken.

Op de markt in Hilversum kocht ik daarom nieuwe beschermfolie. De marktkoopman vroeg er 2 euro voor. De vorige kwam er nogal gebobbeld op. Grote luchtbellen bleven onder de folie zitten. Dit keer maakte Inge het scherm helemaal schoon. Daarna drukte ze de folie op het touchscreen.

Ineens verscheen mij een spekglad scherm. Nog nooit zag ik alles zo helder op mijn mobieltje. De vingers zwierden over het touchscreen als een schaatser over het ijs. Alles was mooier. Zelfs de kras op het scherm was verdwenen. Mijn telefoon voelde als herboren.

Een dag later mocht ik ook een beschermfolie voor Inges telefoon halen. De marktkoopman in Almere vroeg er 3 euro voor. Ik betaalde het.

Geen opmerkingen: