05 augustus 2012

Nippeltje

Het nippeltje om de fietskar aan te bevestigen

De fietskar gaat mee op de fietsvakantie. Het vertrek staat morgen gepland. IJs en weder dienende. Vooral het laatste kan aardig roet in het eten gooien, merk ik. Tussen alle buien door deed ik vandaag de laatste voorbereidingen.

Toch even naar de Xenos voor een grotere reishanddoek. De slaapzakken wassen en bij de Albert Heijn nog snel broodjes halen.

Ook moet even de fietskar worden getest. Het ding had een paar jaar werkeloos op de camping in Delden gestaan. Bij de overdracht in november ging hij weer mee naar huis. Je weet nooit waar hij goed voor is. Hiervoor dus. Voor een weekje fietsen door Nederland met Doris komt hij uitstekend van pas.

Omdat het best veel bagage is en Doris nog niet heel veel zelf kan meenemen, haal ik de fietskar van stal. Ik maak het ding los uit de wirwar van klemmen en hangers in de schuur. Eerst probeer ik het op te bouwen. De handleiding is verdwenen. Zo goed en kwaad als het gaat schroef ik het ding in elkaar. De boutjes en nippeltjes vinden elkaar snel.

Hij staat. Nu nog de nippel van de andere fiets afhalen en op mijn fiets zetten. Maar er zit helemaal geen nippel op de fiets. Een zoekactie is begonnen. Nog een keer kijken op de bewuste fiets, daarna het hele arsenaal aan fietsen doorgenomen. Nergens.

De gereedschapskist boven, de lades in de keuken en de hal. Geen nippel. De nippel is nodig om de fietskar te kunnen trekken. Nergens is het ding. Zonder nippel, geen fietskar. Zonder fietskar geen fietsvakantie. Het zweet staat op mijn voorhoofd. We zoeken, maar vinden niks.

Nog even nadenken. Er liggen boven 2 tassen met spullen uit Delden die nog opgeruimd moeten worden. Misschien ligt hij daar. Ik hol naar boven en vind het ding gelijk in een bakje. Het nippeltje is op het nippertje gevonden. Ik monteer het ding vast aan de fiets. Donkere luchten waaien mij tegemoet. Snel gaan lopen met de honden voor het losbarst.

Ik ben met de eerste regendruppels weer thuis en zet de fietskar in de schuur. Die blijft droog en mag morgen aan het nippeltje mee.

Geen opmerkingen: