03 maart 2014

Lezen voor slapen gaan - #50books

image

De vraag over het favoriete leesplekje, een hoekje of niet, heb ik al eens beantwoord. Bij het lezen van de vraag gisteren moest ik weer denken aan het oranje kussen en het voornemen daarin te liggen lezen.

Toch is er wel iets veranderd ten opzichte van vorig jaar. nu lees ik elke avond een halfuurtje voor het slapen gaan. Mijn echtgenote aan mijn zijde. Nog niet zo lang geleden kwam ik op het idee om een beetje rust voor het slapen gaan te creƫren. Lekker lezen. Misschien is het idee wel aangewakkerd door de vraag van #50books.

Het is heerlijk en een echt ritueel geworden. Geen woorden spreken, alleen lezen. Het enige geluid het omslaan van de bladzijden. Alleen in het boek en eigen verhaal. En toch samen.

#50books

Dit is het antwoord op vraag 9 van het blogproject #50books. #50books is een initiatief vanPeter PellenaarsMartha Pelkman heeft in 2014 het stokje overgenomen. Bekijk mijn andere bijdrages voor dit bijzondere boekenblogproject. 

Geen opmerkingen: