29 oktober 2007

Geen sikkepit

De afgelopen twee weken vroeg ik mij af hoe het mogelijk is, dat niemand het ziet. Vermoedelijk is hij zo met mijn gezicht vergroeid, dat het weghalen hiervan niemand opvalt. Er is anders aan hem, maar wat? vragen ze zich af. Zijn haar is niet geknipt, wat iemand vorige week vroeg en hij heeft ook niet een nieuwe bril.
Mijn sik is al dik twee weken van mijn gezicht af. Best wel vreemd, soms kijkt iemand mij gek aan, trekt een verbaasd gezicht, maar wuift blijkbaar de gedachte weg, want ik hoor dan niks.
Vanmiddag stond ik in de rij voor de lunch. Een voor mij onbekende collega stootte mij aan: 'Heb jij je sik afgeschoren?' Ze was de eerste die het zei, op een dame van de afdeling na, die het gelijke zag. Dus het kan toch. Benieuwd wie de volgende is.

Geen opmerkingen: