07 juni 2008

Richard Scarry

Ik ben zelf opgegroeid met Mijn leuk schooltje. Het ding is letterlijk stuk gelezen. De rug van het boek is gescheurd en stukken plakband houden de pagina's bijeen. Dat krijg je met kleine lezertjes. Na mij lazen mijn jongere broertje en zusje het boek eveneens.
Stukgelezen
Dit fragment herinner ik mij nog heel goed. De concierge spuit per ongeluk met de brandslang het lokaal in.

Voor Doris kocht ik een jaartje terug twee boekjes van Richard Scarry bij de kringloopwinkel. Een boekje over Krul Konijn bij de dokter en het Eerste kijk- en leesboek.
Aan de hand van deze bladzijden leerde Doris verschillende kleuren benoemen.
Vandaag kwamen we twee andere uitgaven van Richard Scarry tegen. We weifelden eventjes, want de prijs stootte een beetje enthousiasme af, maar even later ben ik ze alsnog gaan halen: Mijn leuk wereldje en Mijn leuk woordenboek. Het eerste boek was direct het feest der herkenning, want mijn neefjes hadden deze boeken. Heel leuk om een oude vriend weer te begroeten.
We kregen er zelfs een gratis poster bij...


Geen opmerkingen: