27 oktober 2011

Nieuwe Meppelbrug

Een paar weken terug was een stukje van mijn route van station naar huis ineens afgezet. Ik moest omrijden. De reden werd mij pas later duidelijk: de Meppelbrug werd vervangen.

Het kostte mij een eindje omrijden en een paar keer verkeerd rijden. De oversteek over het water is zo ingesleten dat ik hem herhaaldelijk wilde nemen. Ik snapte de vernieuwing niet helemaal. De oude voldeed prima. Misschien lag er af en een plank los, maar over het algemeen had ik er weinig hinder van.

Vrijdag was het werk aan de brug klaar, waardoor ik zaterdagochtend bij de boodschappen de brug aarzelend nam. Ik was sneller boven dan ik gewend was. De brug is minder steil dan de vorige. Ook wiebelde de nieuwe brug niet zo sterk als de oude.

Gisteren op weg naar huis nam ik hem nog een keertje. En wat rijdt hij heerlijk. Ik genoot van de meters over het water. Het dek ligt stevig en betrouwbaar. Voor het eerst had ik in de gaten waarom de brug vernieuwd moest worden. Daarna stopte ik even om de nieuwe brug te bekijken. Hier is een mooi stukje werk geleverd bedacht ik mij in de zon van de namiddag.

Geen opmerkingen: