21 mei 2012

Het neusje van de zalm

Het neusje van de zalm ging afgelopen weekend naar de honden. Ik liep over de markt langs de visboer en zag de vissenkoppen liggen. Snel stuurde ik een berichtje naar huis of het iets was voor de honden. Doen, kreeg ik als reactie. Ik kocht een zalmkop met graat.

De resten zagen er misschien luguber uit, ze waren buitengewoon vers. De kiewen kleurden nog mooi rood bij het opdelen van de zalm. ’s Avonds voerden we ze het neusje van de zalm: de kop. De kop had Inge door de helft gesneden en zo keek de zalmkop zichzelf aan.

image
Zalm vers in de zak

Ze gingen er als koek in bij de honden. Ze hadden een lekker werkje aan het verorberen van de stugge zalmkop. Tanden, tong en oog. Ze verdwenen allemaal in de hondenkelen. Zo merk je dat de Barf-voeding die wij de honden geven erg effectief is. Ik sta te kijken wat Teuntje en Saartje allemaal naar binnen werken. En dit visafval is heel wat beter dan het afval dat in de brokken wordt verwerkt.

Wel rook het huis na afloop naar de visafslag. De honden vonden het heerlijk. Ik heb ze nog lang nadat de zalm in de kelen verdwenen was, de tong langs de snoet zien trekken.

Geen opmerkingen: