19 mei 2012

B-diploma!

image
B-diploma

En dan mag ze afzwemmen voor het B-diploma. Ik ben nog maar nauwelijks bijgekomen van het A-diploma en dan is daar het B-diploma. Nog langer onder water, nog wat verder in het water met de kleren aan en nog wat meer vreemde grollen als draaien en watertrappelen.

Ik ben niet meer zo zenuwachtig als bij het A-diploma. Ook diploma’s wennen. Het eerste diploma is het spannendste. Daarna zijn het mijlpalen waar je met steeds minder verbazing langsloopt. Ik merk dat ik het ondanks dat best spannend vind. Er komt immers flink wat inspanning bij kijken.

Als het uurtje voorbij is en alle kinderen hun diploma hebben gekregen, geniet ik van haar trots. Een pet op de neus waar groot ‘B’ op staat. En dan op de foto en weer naar huis. ‘Nu ga ik mijn C-diploma halen’, zegt ze als we naar huis gaan. Elk diploma is een stapje verder in het leven.

Geen opmerkingen: