26 mei 2012

Opschonen

En dan ineens moet je de telefoon terugzetten in de fabrieksinstellingen. Lange tijd had ik veel plezier van mijn Android tot hij gisteren ineens elke paar minuten begon te zeuren over een update van Google Talk die hij niet kon synchroniseren. Ik speurde wat over verschillende fora en kwam de oplossing snel tegen: het toestel terugzetten in de fabrieksinstellingen.

Omdat hij vanmorgen bij het krieken van de dag weer de melding weergaf om de 5 minuten, pakte ik het rigoureus aan en zette het toestel terug in de fabrieksinstellingen. Dan besef je hoe afhankelijk je bent van het toestel. Ik was vergeten de contacten even ergens te parkeren waardoor ze uit mijn toestel zijn verdwenen. Mensen en rugnummers moeten het dus even zonder mijn contact doen. Ze komen wel weer terug is mijn overtuiging.

Ook was mijn in de loop van een jaar verzamelde hoeveelheid apps verdwenen. Niet zo’n ramp zo ontdekte ik vandaag. Ik kon eens hardhandig alles opschonen, het waardevolle terughalen en waardeloze wegsmijten. Zo zit ik met een helemaal schone smartphone. Hij is sneller dan ooit en ziet er heerlijk fris uit.

Geen opmerkingen: