05 mei 2012

Ruim je troep op!

Heb je een paar dagen eerder keurig de hondenpoep opgeruimd en dan dit!

Dan ruim je zelf je troep op, maar dan hangt het van anderen af wat zij ermee doen. Zo loop ik dagelijks bij mijn rondje door het park keurig met een poepzakje in mijn jaszak. Als de honden dan iets laten vallen, grijp ik in. Ik grijp de drol en keer het zakje om.

Als de andere hond eveneens de behoefte kwijt is, knoop ik het zakje dicht en doe het in de vuilnisbak. Netjes en heel burgerlijk, als ik het zelf mag zeggen. Zo stapt niemand in de drollen van mijn hond. Wel in al die andere drollen, maar daar kan ik ook niks aan doen.

Je moet afwachten wat er met die vuilnisbak gebeurt. Keurig erin gegooid een paar dagen geleden, kwam ik vandaag tot mijn onthutsing het zakje tegen buiten de vuilnisbak. Hij lag er precies voor. Door iemand eruit gegooid. Je denkt gelijk aan baldadige jongeren. Zij zijn altijd wel in voor een geintje. Het kan ook een dier zijn geweest. Eksters, kraaien en meeuwen zijn dol op het leeghalen van de vuilnisbak.

Zo ruim je zelf keurig de boel op en maken anderen er een zooitje van. Ik pakte het zakje op. De gaten in het zakje verrieden dat het gevleugde vriend was. De inhoud was zo goed als leeg. Ik keek er nog even weemoedig naar en wierp het in de afvalbak. Mijn goede daad zat er weer op.

Geen opmerkingen: