09 januari 2014

Ritueel - #WOT

image

Ik leef op rituelen. Alles is een ritueel. Tussen de middag een tosti eten bijvoorbeeld. Of het vaste rondje met de honden. En vergeet het elke dag bloggen niet. Net als dat er iedere dag een nieuw gedicht op mijn wolkenhemel.blogspot.nl komt.

Het ritueel begint in de ochtend al. Ik zet mijn rechtervoet uit het bed, eerst naar de wc, tanden poetsen. Bij het aankleden trek ik eerst mijn broek aan, doe de broek dicht en moet hem altijd weer openmaken om mijn hemd en overhemd er weer in te stoppen. Dan de sokken aan en de schoenen. Een compleet ritueel.

De seizoenen verhinderen dat het licht kan zien worden, maar onderweg bij het uitlaten van de honden maak ik altijd foto’s op dezelfde plekken. Een fietsrit naar de supermarkt of wandeling zorgen altijd weer voor de foto’s van de hemel. Een ander ritueel.

Zo vervullen de dagen zich met rituelen. Eerst de rechterschoen en dan de linkerschoen. Of de chocoladehagelslag die elke ochtend op mijn boterham gaat. Wat heerlijk. Ook een ritueel.

En zo verdwijnt ongemerkt de hele dag in een ritueel…

Geen opmerkingen: