14 augustus 2016

Takel jij je boeken toe? - #50books vraag 33

Toegetakelde boeken. Ik ontkom er niet aan op vakantie. Zeker als ik onderweg ben. Op de camping of aan het fietsen, zoals nu. Een regenbui kan doorsijpelen tot de bladzijdes of op het strand komen er zandkorrels tussen de pagina’s. Of die verderfelijke zon die de bladzijdes verkleurt of heel droog maakt. Het havent de boeken allemaal.
Ik baal al heel erg van koffiekringen, broodkruimels of een vieze vinger. Als ik bij mijn ontbijt van chocoladepasta per ongeluk met mijn vieze vinger over een bladzijde ga. Bah.

Toch kan het allemaal veel erger. Een boek in bad laten vallen zoals vorig jaar een keer bij Inge gebeurde. Het was een bibliotheekboek. Ze betaalde netjes de boete en hield het boek. Het is zelfs in heel aardig leesbaar formaat teruggekomen.

Vergeet de boeken niet die in een zonnige etalage liggen, natregenen bij een boekenmarkt of rommelmarkt. Het zijn allemaal vormen van aftakeling van boeken.

Dat brengt mij bij de vraag voor vandaag:
Takel jij je boeken toe? En wat is je ergste toegetakelde vorm?

Ik ben heel benieuwd naar de antwoorden. Ik neem momenteel eventjes een beetje vakantie. Ook van het bloggen. Hierdoor blijven de samenvattingen van de antwoorden nog even uit.

Blog mee over #50boeken

Schrijf een blog over de vraag van vandaag en laat hieronder in de reactie een linkje naar je site staan. Heb je zelf een idee voor een vraag? Ze zijn van harte welkom. Mail gerust een vraag of stel hem in via het contactformulier.

#50books

De leesvraag #50books is een initiatief van Peter in 2013. Martha nam het in 2014 over en in 2015 ging Peter zelf weer verder. Vanaf de eerste vraag doe ik regelmatig mee. Naar overzicht van alle vragen.

Geen opmerkingen: