06 oktober 2010

Hans de torenkraai

Ik schreef eerder weleens gekscherend over het koppeltje kauwtjes dat boven op zolder in de spoumuur nestelt. Ik noem ze dan Hans en Hannie Kraai, naar analogie van de sportpresentator en zijn zoon Hans Kraay en Hans Kraay jr.

Vorige week trof ik op de boekenmarkt op het Haagse Plein tot mijn groot vermaak het Verkade-album Hans de Torenkraai van H.E. Kuylman. Het is een plakplaatjesboek dat de beschrijving van vele vogelsoorten bevat. Een leuk boek, maar ik vind 15 euro te veel om voor de grap te kunnen kopen. Hoe dan ook, te leuk om hier op mijn blog even te noemen. Dat de 'kraai' op de voorplaat eigenlijk een kauw is, zal ik dan maar niet aanvechten.

Overigens ontdekte ik via een webmastertooltje van google dat deze blog veel gevonden wordt door de woordcombinatie van bibliotheek en kraaiennest. Ik vond deze ontdekking zo grappig dat ik mijn bibliotheek spoedig deze naam zal geven: Bibliotheek Het Kraaiennest.

Geen opmerkingen: