29 januari 2008

Onderzoek naar blogs

Bloggen is leuk om te doen. Niet alleen het schrijven, maar ook het lezen. Ik ben persoonlijk erg nieuwsgierig hoe de Nederlandstalige blog het doet. Er zijn zo'n miljoen Nederlandstalige blogs, maar hoe worden deze gelezen?
Ik lees vooral blogs over internetmarketing, ontwikkelingen in internetland, informatie over websitestatistieken en literatuur natuurlijk. En sinds kort de blog van Gerrit Komrij natuurlijk!
Het schrijven voor bekenden en een toevallige passant vind ik erg leuk. Ik bestudeer het gedrag van bezoekers meerdere keren per week. Toch ben ik heel nieuwsgierig naar de uitkomst van het onderzoek van Henk Blanken en Robin de Wever. Daarom heb ik vandaag met plezier het onderzoek ingevuld. Het duurt een paar minuutjes, in tegenstelling tot veel ander online onderzoek waar ik vaak tot mijn eigen teleurstelling een kwartier tot een halfuur aan kwijt ben.

Geen opmerkingen: