01 januari 2008

Scheef vloertje

De één wenst de familie een gelukkig nieuwjaar, een ander legt een laminaatvloertje. Inderdaad, de verkoper had gelijk. Hij trekt een beetje scheef, maar voor die 2,50 euro per vierkante meter is het resultaat heel aardig. De naden tussen de delen zijn niet zo groot dat je er met je voet achter blijft hangen. En een kleedje doet wonderen. Menig zolder moet het met een mindere vloer doen.
Ik heb vanmiddag en vanavond de plintjes langs de muren gelegd en de vloer in de eerste kamer gelegd. Nu de andere kamer nog, de overloop en de rest van de zolder. Kortom, werk genoeg voor het nieuwe jaar.
Laatst is een dilemma opgestaan. Het pedaalharmonium dat in de kleine kamer staat, kan niet door de deur naar buiten. Dat zou betekenen dat ik het instrument weer uit elkaar moet halen om het op het open gedeelte van de zolder te kunnen zetten.
Nu peins ik. Kan ik het instrument niet gewoon beter in mijn studeerkamer laten staan, een klein bureau tegen de wand zetten en voor het grote werk in de bibliotheek gaan zitten?

Geen opmerkingen: