15 januari 2008

Dini Kantini

Ze is een soort van moeder voor de voetballers van SV Deurne. De kantinejuffrouw van de voetbalclub uit Noord-Brabant. De struise deerne uit Deurne hing aan de biertap van de voetbalkantine. 'Ze noemen me moeder, tante Dien, of Dini Kantini', zei ze voor de camera van Man bijt hond.
Het programma van het kleine nieuws bezocht de voetbalclub omdat de Brabanders het vanavond opnemen tegen Feyenoord. De amateurs ontmoeten de Rotterdammers in een bekerwedstrijd. Wat er gaat gebeuren als ze vanavond winnen, vroeg de verslaggever. 'Ja', zei Dini. 'Van dat-um' en ze hield de tap vast met een glimlach.
Haar lievelingsvoetballer was Ronald Joosten. 'Iedereen is gek op hem, want hij komt echt uit Deurne', gaf ze als motivatie. Er waren zelfs petjes te koop met de tekst: 'Ronald Joosten, wie kent hem niet'.
Ik stel me zo voor om het op een shirt af te drukken en daarmee dan rond te lopen. 'Wie is Ronald Joosten?' krijg ik dan als vraag toegeworpen. En dan zou ik heel vinnig antwoorden: 'Tja, ik zou het ook niet weten'.

Geen opmerkingen: