18 januari 2008

Zadelpijn

Het ging al een beetje lastig de laatste dagen, het fietsen naar mijn werk. Maandagavond kraakte mijn veer helemaal los, bij het oppakken van mijn stalen ros. De veer brak al ruim een jaar geleden doormidden en langzaam werd het van kwaad tot erger.
Sinds maandag voelde het fietsen meer als het zitten op het toilet, mijn benen deden er gewoon pijn van. De houding leek nauwelijks op fietsen.
Vandaag merkte ik dat de rit gewoon langer duurde zo fietsend in de kakstand. Ik woog het alles op de weegschaal van de efficiency en kwam niet veel verder dan het oordeel dat ik nu echt een nieuw zadel op de fiets moest monteren. Het zadel lag al jaren in de schuur te wachten.
Ik ben een proefritje gaan maken en had onmiddellijk spijt: waarom had ik ding niet jaren eerder op mijn fiets gemonteerd?

Geen opmerkingen: