07 mei 2010

Uit en thuiswedstrijd

Het bezit van een stacaravan vraagt voortdurend om een kleine opknapbeurt of verandering aan de verblijfplaats. Zo moet de vloer in het slaapvertrek worden gerepareerd, moet het dak op het gastenverblijf worden aangepakt en vraagt de aanbouw voor de caravan om een renovatie.

Niet de enige

We zijn niet de enige. Onze buren zijn ouderen. Ze zijn enige tijd geleden de pensioengerechtigde leeftijd gepasseerd. Het tweetal kocht hun caravan op het hetzelfde moment als wij. De buurman heeft hem vorig jaar compleet gerenoveerd. De kosten van deze renovatie waren beduidend hoger dan het bedrag dat hij voor de caravan had neergeteld. Ik ben dat niet van plan, want deze oude meuk is zoals ik al eerder schreef, in een voortdurende staat van wankel evenwicht. Zodra hij ook maar iets uit balans raakt, is alles uit balans.

Aan de praat

Gistermiddag raakten we aan de praat met de buren. De buurvrouw is erg tevreden. 'Alleen het slapen is wat minder', vertelde ze over de coniferenhaag heen. 'We hebben een 2-persoonsbed, maar ik moest vannacht plassen en dan moet je helemaal over elkaar heen', vervolgde ze. 'Hij staat tegen de muur', verduidelijkte hij. 'En dat werkt niet. Je moet over elkaar heen kruipen om uit bed te komen.'

Prakkiseren

Hij knipperde even met zijn ogen. 'Dan ga je liggen prakkiseren hoe het toch anders kan.' Terwijl de vogels begonnen te fluiten, bedacht hij hoe het anders kon. 'En ik ben eruit', zei hij tevreden. Zijn kin stak net boven de coniferenhaag uit. Hij schoof zijn bril recht. 'Ik zet gewoon 2 1-persoonsbedden neer. Eentje aan de ene kant van de deur en eentje aan de andere kant.' 'Maar dat is toch niet echt gezellig', zei ik snel.

Uit en thuis

Ik probeerde het oudere echtpaar een bedgeheim te ontlokken. Ze waren al zo lang getrouwd, de seks zou wel op een laag pitje branden. De kinderen waren allang geleden op de wereld gekomen. De kinderen hadden zelfs al kinderen gekregen. 'Ach', zei Ab. 'Dan speel je de ene keer een uitwedstrijd en de andere keer een thuiswedstrijd. Net zo leuk.' 'Misschien nog wel leuker', zei zij snel.

Geen opmerkingen: