08 mei 2010

Droge kunst

Vanmorgen liep ik eventjes over de kunstmarkt. Nog niet alle standhouders waren aanwezig. Ik zag nog wat lege kraampjes. Anderen waren al druk bezig met opbouwen en trotseerden de regen.

Sfeervol

Het zag er heel sfeervol uit ondanks de regen. Ik keek even rond en kreeg al vanalles aangeboden van de kunstenaars. Een schilderij met een meeuw erop; een levensgrote os dat zo uit de Oostvaardersplassen kon komen, maar dat me nu aanstaarde. Met woeste ogen en een blik dat me ieder moment kon verscheuren. Niet eentje om boven je bed te hangen, ik zou er spontaan nachtmerries van krijgen.

Schilderclubjes

Verschillende schilderclubjes uit Almere stonden er. Ik werd kort getroffen door een schilderij dat zomaar op deze plek gemaakt kon zijn een markt met een paar vrouwen in traditionele klederdracht, maar de achtergrond leek sterk op het Belfort in Almere. Vlakbij de plek waar de markt was vandaag.

Beelden

Ook veel beelden, ik zag een paar beeldjes van vrouwen van wie de weelderige vormen prachtig uitgebeeld waren. Genoeg, kunst is duur en ik heb nog niet een betaalbaar schilderij of beeld gevonden waar ik niet op uitgekeken raak. Ik snelde weer naar huis, verjaagd door de regen en de afspraken die op me wachtten.

Geen opmerkingen: