17 mei 2010

Opbouw Pinksterkermis op Esplanade

De kermis in Almere Stad wordt druk opgebouwd. Ik liep er vanmorgen even rond. De locatie is omstreden vanwege de ligging bij het ziekenhuis en omdat de ondergrond in de praktijk onpraktisch blijkt.

Pijn aan de ogen

Ik hou niet van kermis. Het maakt mij teveel herrie en de lichtzee doet zeer aan de ogen. Alleen al het zien van al die beweeglijkheid maakt me misselijk. De overvloedigheid bezorgt mij een afkeer. Maar misschien mis ik gewoon iets. Ik ben er immers niet mee opgegroeid.

Klaarzetten

Hier in Almere wordt de boel klaargezet voor de Pinksterkermis die van 19 tot en met 24 mei is. Het staat voor de derde keer op de Esplanade, een speciaal terrein dat gebouwd is voor markten, braderieƫn, muziekfeesten en de kermis. Dan is het extra vreemd dat de grond voor dit alles totaal ongeschikt is.

Modderpoel

Als het regent verandert het evenemententerrein in een modderpoel. Wanneer het droog is, dan moeten de bezoekers een zonnebril op om het opwaaiende stof uit de ogen te houden.

Opbouw attracties

Vanmorgen bouwden de kermisexploitanten hun attracties op. De vrachtwagens reden af en aan. Het stof waaide aardig op door de droogte van de afgelopen dagen. Op het terrein zelf was een flinke bedrijvigheid. Sommige attracties waren al een eind in opbouw, anderen bleven beperkt tot een casco.

Ideale plek

Het is natuurlijk de vraag of dit een ideale plek is voor een kermis. Een kermis kan voor behoorlijk wat geluid zorgen. Het ziekenhuis ligt vlak naast het terrein. Als iemand aan het herstellen is van een zware operatie dan kan het best hinderlijk zijn.

Beperkt tot mopperen

Maar tot nog toe blijft het beperkt tot mopperen, want ik vraag mij af wat er gebeurt als het ziekenhuis bezwaar maakt tegen de vergunning. Voor elk evenement moet namelijk toestemming gevraagd en gegeven worden. Of zijn er afspraken tussen gemeente en ziekenhuis?

Geen opmerkingen: