07 mei 2010

Trailwalker tempotraining

Gisteren een poging tot trainen van de Trailwalker van Oxfam Novib. Ik was alleen en heb zo'n 15 kilometer in een uur of 3 gelopen van de camping bij Delden naar Almelo. Ik nam een omweg via de bossen bij Delden, waarna ik de rest over het Tusveld en de Nijreesberg gelopen ben.

Tempo

De tocht liep ik zonder pauzes in één keer door. Af en toe stopte ik even voor een foto of een filmpje. Zo probeerde ik wat ervaringen te vertellen. Een issue voor de training met de groep, over een week, is dat het tempo echt flink moet worden opgevoerd. Bij de training in Zutphen viel me op dat het tempo meer op wandelen dan op lopen lag. Voor het op tijd finishen is het echter heel nodig dat we in een straffe mars doorlopen.

Test

Ik heb een klein testje gedaan en merkte dat het aardig doorstappen is om 3 kilometer in een halfuur af te leggen. Een dergelijke snelheid is echter zeer welkom in de Veluwse bossen. Als we het tempo lopen dat we in Zutphen liepen, hebben we 28 uur nodig voor de Trailwalker. Dat is natuurlijk een veel te laag tempo. Zo kom je nooit aan.

Videoblogs

Bekijk de 3 videoblogs voor een liveverslag van de Trailwalker-training op tempo.






Missie

Mijn missie voor de volgende training: het tempo erin brengen en daarna behouden.

Sponsor ons team de 'Club van Romae' op onze teamsite van de Trailwalker »

1 opmerking:

Anoniem zei

hallo Hendrik-Jan

Sucses met de snelheid en de trainingen, het is nog maar een paar weken tot de grote uitdaging.
Nog even een tip, train de laatste 2 weken alleen korte afstanden en vooral ook niet te veel, die energie kun je tijdens de 100 km wel gebruiken.
Wij trainen als team met een gemiddelde snelheid van 6,2 tot 6,4km per uur en gaan er vanuit dat het op de veluwe vanzelf iets langzamer zal gaan.
Afgelopen donderdag (hemelvaartdag) een training met het hele team gedaan 40 km in precies 8 uur inclusief een lunch en 2 stops.

Sucses met deze geweldige uitdaging.

Groet een teamlid van een ander team.