28 februari 2011

Overgehaald naar wordpress via #blogpraat?

Afgelopen weekend aangestoken omdat ik met iemand anders' website bezig was met het Wordpress virus. Ik heb al sinds oktober een eigen webstek actief, maar durf de echte stap naar het bloggen via Wordpress maar niet te zetten. De angst al die content die ik op deze plek heb, helemaal kwijt te raken, overheerst.

Daarom heb ik vanavond tussen 20 en 21 uur eens via de wekelijkse twitterchat over bloggen, #blogpraat, gevraagd of mijn angst te overwinnen is. Inderdaad het is te overwinnen, volgens de discussiegenoten is het een eenvoudige kwestie: importeer alle blogs van blogger naar de nieuwe wordpress en zorg er dan voor dat je de oude maar waardevolle blogs bereikbaar houdt via een redirect.



Wars van techniek

Ik ben nogal wars van techniek en deins snel terug als er op mijn scherm verschijnt: 'weet u zeker dat u het wilt installeren?' Ook afgelopen weekend ondervond ik het aan den lijve. Ik importeerde een trits oude blogs van blogger naar de nieuwe omgeving, merkte dat de hele berg meuk ook meeging en vreesde het ergste. Het uur erna ben ik tobberig bezig geweest de veroorzaakte bende weer op te ruimen.

Nu is er dan toch hoop aan de horizon. Via #blogpraat mocht ik vanavond ontdekken dat er allerlei oplossingen zijn. Je moet ze alleen even weten. Het is niet veel werk leerden mijn online discussiegenoten op. Zeker, dan mag het misschien op #blogpraat een chaos ogen, ik heb er weer heel veel van geleerd. Wat kan een medium als twitter toch prachtig zijn.

Wie weet groet ik u binnenkort inderdaad vanaf mijn nieuwe webstek...

De geïnteresseerde kan de #blogpraat van vanavond nalezen in deze handige samenvatting, want over de grote ontdekking van sponsoring op je blog Flattr kan ik nog een blogje schrijven. Wie weet komt deze ook nog...

Geen opmerkingen: