16 februari 2011

8 kleine biggetjes geboren

Op 11 februari zijn 8 biggetjes geboren in de Almeerse kinderboerderij in het Den Uylpark
Afgelopen weekend ben ik met Doris naar de kinderboerderij in het Den Uylpark geweest. Een paar dagen eerder zag ik namelijk bij het langsfietsen dat er jonge biggetjes waren geboren. Ik vond dat wel de moeite van een bezoek waard. Precies 2 jaar geleden waren Doris en ik op een vrijdagmiddag nog getuige van de geboorte van een geitje. Dat is nu ondenkbaar met de uitermate strenge regelgeving die is opgelegd rond drachtige geiten.

Daarom ben ik zondag met Doris na de kraamvisite van zaterdag bij neef Guus op kraamvisite bij varken Sandra geweest. Ze is op 11 februari bevallen van 8 biggetjes die zondag nog wel wat onwennig op de poten stonden. Ze wisten de moedertepel goed te vinden en het gevecht van de sterkste werd al sterk gevoerd.



Vooral het leed van de - letterlijk - onderdrukten gaat mij erg na aan het hart, maar de dieren zitten er niet erg mee. En bij het nogmaals bekijken van de videobeelden die ik maakte, heb ik er eigenlijk ook wel alle vertrouwen in.

Geen opmerkingen: