23 mei 2011

Blog hendrik-jandewit.nl onderwerp #blogpraat

Deze blog is vanavond onderwerp voor de #blogpraat. Vorige week maandagavond kwam bij de tweetchat #blogpraat het idee naar voren om elkaars blogs te recenseren. Samen met de blog lisanneleeft van @lisanneleeft is mijn blog hendrik-jandewit.nl het onderwerp voor de twitchat. We zijn de eerste bloggers die onze blog openstellen voor deze bespreking.

Iedereen die twittert kan reageren tussen 20.00 en 21.00 uur. Neem een kijkje op deze blog. Je kunt dingen opmerken over onderwerpen en vormgeving van deze blog. Ik zie erg uit naar de blogchat. Immers, opbouwende kritiek kan nooit kwaad. Zeker ook niet omdat ik regelmatig worstel met mijn blog. Ik vraag me dan af of iedereen op dit soort artikelen zit te wachten.

Voor de liefhebber een stukje historie: ik blog al sinds november 2006. Ik ben eerst voorzichtig begonnen met bloggen via mijn hyves-account. De eerste hyves-blog heet ‘Hyves en schilderen‘. Korte tijd later startte ik met bloggen via hendrik-jandewit.blogspot.com. In eerste instantie wilde ik de persoonlijke berichten op mijn hyves-blog plaatsen. De blogspot-blog zou ik dan meer richten op lezen en schrijven.

Langzaam vloeiden de kanalen in elkaar over en loopt de tekst van hendrik-jandewit.nl via een rss-feed binnen op mijn hyves-account. Daardoor zijn de doelgroepen vertroebeld en keren de beide onderwerpen door elkaar heen gehutseld terug op deze plek. Leuk om te lezen, maar misschien wel teveel alles waardoor bezoekers de weg kwijtraken.

Kortom, tips en opmerkingen zijn meer dan welkom. Schroom dus niet mee te doen aan de tweetchat via de hashtag #blogpraat. Tips in de opmerkingen hieronder mag natuurlijk ook.

Geen opmerkingen: