24 mei 2011

Blogrecensie van deze blog op #blogpraat

Waar begint een blog?

Mijn blog was gisteravond samen met de blog lisanneleeft.nl onderwerp van de tweetchat #blogpraat. Gelukkig hoefde ik niet als allereerste. Maar toen om 20.30 uur precies mijn blog hendrik-jandewit.nl in de tweetchat binnenrolde, werd ik best zenuwachtig. Normaal tik ik altijd razendsnel, maar nu ging het een stuk trager.

De opmerkingen:

  • veel verschillende onderwerpen;
  • geen duidelijke doelgroep;
  • geen lijn in onderwerpen;
  • geen duidelijke keuze in onderwerp;
  • prettige schrijfstijl;
  • lage ranking;
  • leuke verwijzing naar vrouw in over mij;
  • ene blog wel lees verder andere niet.

De tips die vrijwel meteen uit de opmerkingen voortvloeiden waren zeker de moeite waard:

  • voeg een korte introductie van jezelf rechts bovenin;
  • zoek een ander wordpress thema: iemand tips?
  • categoriseer je blog in verschillende onderwerpen;
  • meer foto’s bijvoorbeeld wat je om je heen ziet als je blogt (computer, kop koffie);
  • voeg de lees meer toe aan blogs die verderop staan, maar publiceer eerste helemaal;
  • ik mag zelf wel wat meer in de picture.

Tips waar je iets mee kunt en die ik de komende dagen/weken zeker zal gaan inzetten voor mijn blog.

Dank aan alle #blogpraat-ers!

Lees het transcript na via tweetreports.com of kijk op blogpraat.com voor de .pdf

Geen opmerkingen: