11 mei 2011

Twittermania.nl voor beginnende en doorgewinterde twitteraar

Het twitteren heeft mij langzaam veroverd. Toen ik het eenmaal te pakken kreeg, werd het een geliefde bezigheid. Wat hielp, is de blog twittermania.nl. Een boeiende website over twitter, twitteraars en tweets. Voor elke twitteraar een must om regelmatig deze website te bezoeken.

Beginnend twitteraar
Elke beginnend twitteraar zou ik aanraden om mijn inleiding in het twitteren te lezen, maar daarna vooral uit te wijken naar de beginnerspagina’s op twittermania.nl. Zelfs de doorgewinterde twitteraar kan daar wel wijsheden opdoen. Voor de echte liefhebbers is er dan een rubriek waarin de nieuwste twadgets, dat zijn gadgets voor twitter, voorbij komen. Mag je bijvoorbeeld van je baas niet twitteren, dan zijn er goede alternatieven voor handen om toch aan je dagelijkse hoeveelheid tweets te komen.

#kutschool
Waarin ik vooral geïnteresseerd ben, zijn specifieke ontwikkelingen op het gebied van twitter. Zo zie je meer en meer de doelgroepen verschuiven bij het medium twitter. Het publiek wordt jonger. Twitter neemt steeds meer de plek in van het schoolplein. De #kutschool was maandag even trending topic omdat scholieren hun frustraties weg moesten twitteren na een lekkere vakantie. Tijd voor middelbare scholen om actief te gaan doen aan webcare.

Twittermania.nl heeft mij veel wijsheid gebracht. Dagelijks komen er nieuwe bijdrages bij en het levert mij veel wijsheid op. Wijsheid die ik gretig inzet bij het twitteren. Al merk ik zelf dat langzaam maar zeker twitter zelf mij van veel meer info voorziet. Ik lees veel nieuws en berichten via twitter. Daar zitten heel veel blogs bij en dat zorgt er voor mij voor dat ik niet meer zo actief blogs zelf volg.

Gelukkig komt via twitter ook regelmatig een boeiend artikel van 1 van de twittermania-auteurs voorbij. Zo blijft de website voor mij een inspirerende bron van informatie over het fenomeen twitter, de twitteraars en alle tweets die rondzingen over internet.

*
Dit is de tweede blog in een serie waarin ik een bijzondere website of online kanaal bespreek. De serie verschijnt elke week op woensdag. Vorige week behandelde ik het youtube-kanaal van de Groningse organist Dennis Wubs rond samenzang en klokken

Geen opmerkingen: