09 januari 2012

Voordelen en nadelen van weekendje Duinrell

image

Ik had het al verklapt: dit weekend waren we in een huisje op Duinrell in Wassenaar. We zaten in huisje 222, een duingalow zoals ze dat in Duinrell noemen. De tijdelijke woning leek sterk op een stacaravan. Ik moest vaak terugdenken aan ons oude kampement in Delden. Hij was ongeveer een halve meter breder en alles was mooier: keukentje, badkamer, 2 prachtige slaapkamers en grote woonkamer.

Het was een cadeautje voor Inges verjaardag. Ik wilde iets voor het hele gezin. Omdat Doris net haar zwemdiploma had gehaald, leek me dit een mooi uitje. We konden als we er nog zin in hadden een dagje naar Leiden of lekker de duinen in gaan.

Het tikibad was de enige attractie die open was. Het tikibad een enorm subtropisch zwemparadijs met indrukwekkende glijbanen. De glijbanen lopen buitenom en maken spectaculaire duikvluchten, snelle bochten en heftige kronkels. Hoogte, diepte en snelheid krijgen in die dingen andere dimensies. Kortom, het is een groot avontuur voor een meisje dat net haar zwemdiploma heeft.

Ik was alleen vergeten dat haar lengte onder de 1.20 meter zit. Ondanks haar zwemdiploma mocht ze daarom alleen onder begeleiding in de familieglijbaan. Dat was niet het ergste. Ze moest haar hele verblijf in het zwembad met zwembandjes om. Heel sneu natuurlijk voor een meisje van 6 dat net haar zwemdiploma heeft gehaald.

Op vrijdagavond gingen we gelijk het zwembad in. Onze harten klopten vol verwachting. De temperatuur van het badwater viel wel een beetje tegen. Het wekte niet bepaald associaties met de subtropen. Soms stond ik bibberend in een bad. Elke waterstraal die passeerde bezorgde een rilling. De werkelijkheid viel dus een beetje anders dan de verwachtingen.

image

Toch heb ik erg genoten. Het was lekker weer. Ik hoefde mij in het huisje geen zorgen te maken dat iets het niet deed. We hadden het niet koud. Ook leefden we niet in een vochtige damp. Iets wat wel in onze stacaravan gebeurde. Ook vond ik het heerlijk om weer een paar dagen in de buurt van Leiden te zijn.

En zo ontdek je dat het leven een mix is van voordelen en nadelen. Alles bij elkaar genomen was het heerlijk. Even weg. Een leuk cadeau om te geven en zelf te krijgen…

Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: