02 april 2012

Gratis internet in trein

gratis internet in trein
Gratis internet in de intercity

Voor de tweede keer sinds de NS gratis internet aanbiedt in de trein (dat is sinds 2009) zit ik in een trein met gratis internet. Ik zie het pas als de trein de eerste – en enige – tussenstop binnenrijdt. ‘In deze trein: gratis internet’ vermeldt het scherm. Dat is nu zegt het kopje erboven. Straks kun je ook nog treininformatie vinden op het bord.

Enthousiast meld ik mij aan op het netwerk van T-mobile. Dat heeft de wifi-speurhond op de telefoon aangemerkt als het netwerk met bereik. Ik log in en snor naar internet. Eerst moet ik voorwaarden aanvinken en begint mijn browsertje te draaien.

Onderwijl zwengel ik mijn laptopje aan om nu eens mijn eerste blog via de trein-wifi de wereld in te slingeren. Ook hier aanmelden, de pagina laadt heel traag en uiteindelijk verschijnt de startpagina van google. Ik wil naar mijn blog. De pagina laadt.

Ik rij over de Hollandse brug. De pagina’s laden op het mobieltje en op mijn laptop. Mooi te zien hoe geduldig het laadtekentje rondjes draait. De telefoon geeft het op als we Muziekwijk binnen rijden. ‘Laden mislukt’, geeft hij. Precies als ik station Almere Centrum binnenrijdt, heeft het laptopje het inlogscherm van mijn blog geladen.

Ik ben mag uitstappen want ik heb de eindbestemming bereikt.

Geen opmerkingen: