09 april 2012

Rothschild & Bach

Een bijzondere serie boeken vond ik afgelopen zaterdag bij de kringloopwinkel in Almere. Het zijn de 15 boeken die uitgever Jan Ritsema tussen 1990 en 1993 uitgaf bij zijn uitgeverij Rothschild & Bach. Ik was zo enthousiast over deze vondst dat ik een vlog over deze boeken maakte.

Een bijzondere serie boeken waar ik best trots op ben. Zeker ook omdat de boeken er zo eenvoudig vormgegeven uitzien: heldere letters tegen een wit vlak en een logo. Het illustreert een traditionele manier van uitgeven. Ik direct verliefd op de boekjes zodat ik de hele partij heb gekocht.

Wat betreft het vloggen valt veel te leren. Uiteindelijk koos ik de versie waar ik mij het minst aan stoorde. Ik vind het maar niks mijzelf terug te zien op het scherm. De vorm heb ik nog niet gevonden. Vlogtips zijn van harte welkom. Net als extra informatie over Rothschild & Bach. Uitgever Oscar van Gelderen startte in 2005 een uitgeverij onder dezelfde naam als eerbetoon aan Jan Ritsema.

Geen opmerkingen: