30 april 2012

Vrijmarkt

image
Vrijmarkt in het Stadshart van Almere

De volger van deze blog weet het al: ik ben gek op de vrijmarkt. Net als op kringloopwinkels. De rest van het gezin houdt er ook van. De vrijmarkt is de ultieme kringloop, zei Inge vlak voordat we vanmorgen gingen. Ze heeft gelijk. Zelfs letterlijk, want een bezoek aan de vrijmarkt betekent een heus rondje lopen door het centrum.

Ik ontwikkel meer en meer een speurneus. Vandaag hadden we gelijk al beet: ik vond een klein elektrisch harmonium voor 8 euro. Een instrument waar ik al langere tijd naar op zoek ben. Voor Doris een mooie verzameling mineralen. Zodoende fietste ik gelijk al met de nieuwe aanwinsten naar huis.

Daarna niet meer zulke mooie aankopen, maar wel veel interessante dingen. Ik had de indruk dat er minder kraampjes stonden dan andere jaren. Een verkoopster bevestigde dat. Het is onduidelijk waar dat aan ligt. Misschien is het aangewezen gebied te groot.

Ik heb in elk geval genoten. Voor mij is de vrijmarkt koninginnedag. De rest hoeft van mij niet zonodig. Ik geniet van de troep en mooie dingen die ik tegenkom. En al die mensen die zoveel waarde in hun spullen zien. Soms hebben ze gelijk. Ik heb vandaag veel moois gezien en gekocht.

Geen opmerkingen: