27 april 2012

Rouw

image
Gedenkplek langs de Harlingensingel in Almere

De zon streelt over de hoofden. Een man en een vrouw staan aan de waterkant, 2 kinderen staan naast hen. Ze turen over het water. De handen gevouwen. Een paar meter achter ze staat een groep mensen in een rij. Tussen hen in liggen bloemen en knuffels. Een kaarsje brandt.

Ik laat de honden uit in het park. Hij heeft het toch niet gered, gaat door me heen. Het jongetje dat bijna 2 weken geleden te water raakte. Ambulances, politiewagens en de traumahelicopter kwamen. Het jongetje kwam uit Veenendaal. Na lang reanimeren werd het kind met loeiende sirenes afgevoerd naar het academisch ziekenhuis in Amsterdam.

Ik hoor nog het schreeuwen door het park. De ontdekking. Nu herdenken ze. Als ik wat later op de avond de plek bezoek staar ik het water in. Niet bewust van het gevaar viel hij in het water. De avondzon straalt door de bomen en spiegelt in het water. Als je goed kijkt in het water zie je de wolken van de hemel drijven.

Geen opmerkingen: